De EMU Black is een toonaangevend, zelfstandig motormanagementsysteem, ontworpen om de meest geavanceerde en complexe motoren te bedienen die er zijn. Het is een opvolger van ons beproefde systeem, EMU. Gedurende de hele levensduur van EMU hebben we veel gegevens verzameld waarmee we de hardware en software van apparaten aanzienlijk kunnen verbeteren.
EMU Black richt zich op raceauto's, straatauto's, motorfietsen, boten en stationaire motortoepassingen.
De EMU Black regelt de brandstof-, ontstekings- en hulpsystemen op 1-12 cilindermotoren, inclusief motoren met drive-by-wire-gaskleppen en VVT.
Hij kan maximaal 6 passieve of 12 slimme spoelen rechtstreeks aansturen en heeft hiervoor geen externe versterker/vermogensmodules nodig. Geavanceerde drive-by-wire-strategieën bieden een breed scala aan gasbediening, samen met geavanceerde plausibiliteitscontrole (fout/fout) voor de veiligheid.
Gratis, eenvoudig te installeren firmware-upgrades verbeteren de systeemmogelijkheden verder (bijv. nieuwe strategieën, triggerpatronen, CAN-datastromen).
De EMU Black heeft meer ingebouwde waarde dan welke andere aftermarket-ECU dan ook. Het past gemakkelijk bij de functionaliteit van andere stand-alone beheersystemen met meerdere in- en uitgangen. In tegenstelling tot veel andere ECU-systemen heeft de EMU Black een ingebouwde breedband-lambda-ingang (Bosch LSU 4.2- en LSU 4.9-sensoren rechtstreeks aangesloten), MAP-besturingsconnector (4 bar MAP-sensor aan boord), 2 EGT-sonde-ingangen en een ingang voor sluit rechtstreeks een Flex Fuel ethanolgehaltesensor aan. Dit alles zorgt voor meer flexibiliteit, verlaagt de kosten en maakt de noodzaak voor externe of aanvullende signaalconditioneringscontrolesystemen en de bijbehorende bedrading die andere managementsystemen vereisen, overbodig.
SPECIFICATIE
Temperatuurbereik | AECQ100 GRADE2 (-40 tot +105˚C) |
Bescherming tegen omgekeerde batterij | Ja, intern |
Werkspanning | 6-22V, immuniteit tegen transiënten volgens ISO 7637 |
Behuizing | IP 60, op maat CNC-gefreesd aluminium |
Grootte (mm) en gewicht (g) | 150x72x31, 390 |
Connectoren | 1 x 24, 1 x 39 FCI Automotive-connector |
PC-communicatie | USB (met pc-clientsoftware), serieel, CAN |
Uitgangen van injectoren | 6 beveiligde uitgangen 5A, lage zijde |
Ontstekingsuitgangen | 6 uitgangen 7A (15A piek) (passieve en actieve spoelen ondersteund) |
Aux-uitgangen | 6 beveiligde uitgangen 5A, lage zijde |
Andere uitgangen | Volledige brug tot 7A, te gebruiken als aparte uitgangen of 2 H-bruggen |
WBO-verwarmer | Beschermde lage zijde tot 5A |
Communicatie | Serieel, CAN-BUS 2.0B |
Analoge ingangen | 9 ingangen, resolutie 10Bits, 0-5V (beveiligd) |
EGT-ingangen | 2 voor K-type thermokoppel |
Klopsensor | 2 ingangen |
Zuurstof sensor | LSU 4.2, LSU 4.9 of smalband |
Trigger-ingangen | 3 (primair, 2 cams) Hall/VR-software selecteerbaar |
VSS | 1 (Zaal / VR) |
Flexibele brandstofsensor | Ja |
Schakel ingangen | 3 ingangen, geschakeld naar aarde |
Temperatuur sensoren | IAT, CLT, olietemperatuur, AC-verdampingstemperatuur |
Druksensor | MAP, oliedruk, brandstofdruk (door gebruiker gedefinieerd kenmerk), AC-druksensor, tegendruk |
Zuurstof sensor | LSU 4.2 of 4.9 (ingebouwde controller), smalband, externe WBO-controllers |
Snelheid | Voertuigsnelheidssensor (VR/HALL), versnellingssensor (sensor, berekend) |
Injectoren | Maximaal 8 HiZ-injectoren (sequentieel) |
Injectiehoekregeling | 0-720 graden, begin of einde van de injecties |
Batterijcompensatie | Door de gebruiker gedefinieerde wizard voor populaire injectoren |
Strategieën voeden | Op VE gebaseerde snelheidsdichtheid, Alpha N |
Luchtvultemp. | Gebaseerd op IAT en CLT |
VE tafel | 2 tafels 16×20 (belasting x RPM), resolutie van 0,1% |
Individuele cilinderbekleding | Ja |
Gefaseerde injectie | Ja |
Aanvullende correctie | Zuurstofsensorcorrecties, EGT-correctie (per cilinder), BARO, TPS versus MAP, TPS versus RPM, Opwarming, Nitrous, LC, ALS, ASE, Brandstofdruk, Klopsensor |
Op lambda gebaseerde real-time correctie | Lambda-doeltabel gebruiken |
acc. / Vertragingsverrijking | Ja |
Ontstekingsuitgangen | 6 voor passieve en actieve spoelen (software selecteerbaar) |
Ondersteunde triggers | N-1, N-2, N-3, N+1, Multitooth, Subaru-triggers, Nissan-trigger, Lotus Elise, Audi-trigger, Renault Clio Wiliams / Alpine, Colt 1.5CZ, Wrangler |
Ontstekingshoek tafel | 2 tafels 16×20 (belasting x RPM), resolutie van 0,5 graden |
Per cilindertrim | Ja |
Verblijftijd batterijcompensatie | Gebruikt gedefinieerde, wizard voor populaire spoelen |
Vreemde brandcompatibiliteit | Toepassing afhankelijk |
Aanvullende correctie | CLT, IAT, TPS versus MAP, Nitrous, Stationair, Klopsensor, LC, Pitlimiter, ALS, Flat shift, Timers, Acc. verrijking |
Kanalen | 2 |
Resonant frequentiebereik | 1-20 kHz, 3e orde AAF |
Sampling | Ontstekingsgebeurtenis veroorzaakt, klop raam |
Acties | Ontstekingsvertraging, brandstofverrijking, dashboardindicatie |
Controlerende type | PWM-solenoïden (2,3 draden), drive by wire, stappenmotoren (bi en unipolair), ontstekingsonderbreking, brandstofonderbreking |
Controlestrategie | Open/dichte lus, ontstekingshoekregeling |
VE-correctie | Ja, voor Alpha-N |
Correcties | AC-koppeling, koelventilator, analoge ingang |
Verbeter referentie- en doeltabellen | 2 sets 10×10 (TPS versus RPM) |
Controlestrategieën | Open / gesloten lus (gebaseerd op PID) |
Correcties | Uitrusting, VSS, IAT, EGT |
Controlestrategie | Geavanceerde 3D PID + statische wrijvingscompensatie |
Ondersteunde gaskleppen | Allemaal met DC-motor en stroomvereiste lager dan 6,5A Wizard voor 28 populaire elektronische gashendels |
PPS naar gasklepstandkarakteristiek | 3D tafel |
BLIP-ondersteuning | Ja |
ALS-ondersteuning | Ja |
TC-strategie | Delta RPM, versnellingscompensatie |
Koppelreductie | Sparkcut met behulp van 3D-tafel (16×20) |
Gevoeligheidscontrole | Draaischakelaar met 10 standen |
Ondersteunde systemen | VVTi, MiVec, VANOS, Dubbele Vanos |
Aantal nokkenassen | 2 |
Controlestrategie | Op PID gebaseerde gesloten lus, CAM-hoekdoeltabellen 12×12 |
Meting van het ethanolgehalte | Ja |
Meting van de brandstoftemperatuur | Ja |
Tabellen mengen | VE, IGN, Lambda/AFR, Boost, Startbrandstof, ASE, Opwarming |
Brandstoftemperatuur PW-correctie | Ja |
ALS | 2 onafhankelijke ALS-instellingen, DBW-ondersteuning |
Schakel licht | Per schakellampje |
Launch controle | Ja |
Gear cut | Ja (open lus), DBW-blip ondersteund Bron: Schakelaar, loadcel, CAN |
Pitbegrenzer | Ja |
Rollend anti-lag | Ja |
Faalveilige waarden voor kritische sensoren | Ja |
Dashboardindicatie van storingen | Ja, door gebruiker gedefinieerd |
Motorbescherming tegen te hoge temperaturen | Ja (olie en koelvloeistof), door gebruiker gedefinieerd, toerentallimiet |
Bescherming tegen lage oliedruk | Ja, door gebruiker gedefinieerd, uitgeschakeld |
Bescherming brandstofdruk | Ja, brandstofdosiscompensatie, toerentallimiet, motor uitgeschakeld |
Hoge uitlaattemperatuur | Alarm, brandstofafstelling per cilinder, boostlimiet |
CAN-standaard | 2.0B 125, 250, 500, 1000 kbps |
Ondersteunde CAN-streepjes | ECUMASTER, Motec M800 Set 1, Haltech E8 E11v2, Pectel SQ 6, AEM |
Ondersteunde OEM CAN-streams | BMW E46, Citroen C2, Mazda RX8, Ford ST, Polaris RZR, Mini Cooper R53, Fiat 500, Renault Clio, Lotus, Ford Fiesta, Ford ST, EVO X (AYC-ondersteuning) |
Ongebruikte injectie-uitgangen kunnen als AUX-uitgang worden gebruikt | Ja |
Uitgangsfuncties | Brandstofpomp, koelvloeistofventilator, parametrische uitgangen, nitreuze regeling, PWM 3D-tabeluitgang, AC-koppeling, hoofdrelais, snelheidsmeter, toerenteller |
Wachtwoord beveiliging | Ja, 2 niveaus |
Timers | Brandstof, ontsteking, boost, timers bestuurd door virtuele uitgangen |
Ondersteuning voor seriële dashboards | AIM, RaceTechnologie |
Automatisch afstemmen | Ja |
Ingebouwde triggerscope | Ja |
Loggen | Realtime loggen op pc-computer, loggen op externe loggers (serieel / CAN) |
De EMU Black is een toonaangevend, zelfstandig motormanagementsysteem, ontworpen om de meest geavanceerde en complexe motoren te bedienen die er zijn. Het is een opvolger van ons beproefde systeem, EMU. Gedurende de hele levensduur van EMU hebben we veel gegevens verzameld waarmee we de hardware en software van apparaten aanzienlijk kunnen verbeteren.
EMU Black richt zich op raceauto's, straatauto's, motorfietsen, boten en stationaire motortoepassingen.
De EMU Black regelt de brandstof-, ontstekings- en hulpsystemen op 1-12 cilindermotoren, inclusief motoren met drive-by-wire-gaskleppen en VVT.
Hij kan maximaal 6 passieve of 12 slimme spoelen rechtstreeks aansturen en heeft hiervoor geen externe versterker/vermogensmodules nodig. Geavanceerde drive-by-wire-strategieën bieden een breed scala aan gasbediening, samen met geavanceerde plausibiliteitscontrole (fout/fout) voor de veiligheid.
Gratis, eenvoudig te installeren firmware-upgrades verbeteren de systeemmogelijkheden verder (bijv. nieuwe strategieën, triggerpatronen, CAN-datastromen).
De EMU Black heeft meer ingebouwde waarde dan welke andere aftermarket-ECU dan ook. Het past gemakkelijk bij de functionaliteit van andere stand-alone beheersystemen met meerdere in- en uitgangen. In tegenstelling tot veel andere ECU-systemen heeft de EMU Black een ingebouwde breedband-lambda-ingang (Bosch LSU 4.2- en LSU 4.9-sensoren rechtstreeks aangesloten), MAP-besturingsconnector (4 bar MAP-sensor aan boord), 2 EGT-sonde-ingangen en een ingang voor sluit rechtstreeks een Flex Fuel ethanolgehaltesensor aan. Dit alles zorgt voor meer flexibiliteit, verlaagt de kosten en maakt de noodzaak voor externe of aanvullende signaalconditioneringscontrolesystemen en de bijbehorende bedrading die andere managementsystemen vereisen, overbodig.
SPECIFICATIE
Temperatuurbereik | AECQ100 GRADE2 (-40 tot +105˚C) |
Bescherming tegen omgekeerde batterij | Ja, intern |
Werkspanning | 6-22V, immuniteit tegen transiënten volgens ISO 7637 |
Behuizing | IP 60, op maat CNC-gefreesd aluminium |
Grootte (mm) en gewicht (g) | 150x72x31, 390 |
Connectoren | 1 x 24, 1 x 39 FCI Automotive-connector |
PC-communicatie | USB (met pc-clientsoftware), serieel, CAN |
Uitgangen van injectoren | 6 beveiligde uitgangen 5A, lage zijde |
Ontstekingsuitgangen | 6 uitgangen 7A (15A piek) (passieve en actieve spoelen ondersteund) |
Aux-uitgangen | 6 beveiligde uitgangen 5A, lage zijde |
Andere uitgangen | Volledige brug tot 7A, te gebruiken als aparte uitgangen of 2 H-bruggen |
WBO-verwarmer | Beschermde lage zijde tot 5A |
Communicatie | Serieel, CAN-BUS 2.0B |
Analoge ingangen | 9 ingangen, resolutie 10Bits, 0-5V (beveiligd) |
EGT-ingangen | 2 voor K-type thermokoppel |
Klopsensor | 2 ingangen |
Zuurstof sensor | LSU 4.2, LSU 4.9 of smalband |
Trigger-ingangen | 3 (primair, 2 cams) Hall/VR-software selecteerbaar |
VSS | 1 (Zaal / VR) |
Flexibele brandstofsensor | Ja |
Schakel ingangen | 3 ingangen, geschakeld naar aarde |
Temperatuur sensoren | IAT, CLT, olietemperatuur, AC-verdampingstemperatuur |
Druksensor | MAP, oliedruk, brandstofdruk (door gebruiker gedefinieerd kenmerk), AC-druksensor, tegendruk |
Zuurstof sensor | LSU 4.2 of 4.9 (ingebouwde controller), smalband, externe WBO-controllers |
Snelheid | Voertuigsnelheidssensor (VR/HALL), versnellingssensor (sensor, berekend) |
Injectoren | Maximaal 8 HiZ-injectoren (sequentieel) |
Injectiehoekregeling | 0-720 graden, begin of einde van de injecties |
Batterijcompensatie | Door de gebruiker gedefinieerde wizard voor populaire injectoren |
Strategieën voeden | Op VE gebaseerde snelheidsdichtheid, Alpha N |
Luchtvultemp. | Gebaseerd op IAT en CLT |
VE tafel | 2 tafels 16×20 (belasting x RPM), resolutie van 0,1% |
Individuele cilinderbekleding | Ja |
Gefaseerde injectie | Ja |
Aanvullende correctie | Zuurstofsensorcorrecties, EGT-correctie (per cilinder), BARO, TPS versus MAP, TPS versus RPM, Opwarming, Nitrous, LC, ALS, ASE, Brandstofdruk, Klopsensor |
Op lambda gebaseerde real-time correctie | Lambda-doeltabel gebruiken |
acc. / Vertragingsverrijking | Ja |
Ontstekingsuitgangen | 6 voor passieve en actieve spoelen (software selecteerbaar) |
Ondersteunde triggers | N-1, N-2, N-3, N+1, Multitooth, Subaru-triggers, Nissan-trigger, Lotus Elise, Audi-trigger, Renault Clio Wiliams / Alpine, Colt 1.5CZ, Wrangler |
Ontstekingshoek tafel | 2 tafels 16×20 (belasting x RPM), resolutie van 0,5 graden |
Per cilindertrim | Ja |
Verblijftijd batterijcompensatie | Gebruikt gedefinieerde, wizard voor populaire spoelen |
Vreemde brandcompatibiliteit | Toepassing afhankelijk |
Aanvullende correctie | CLT, IAT, TPS versus MAP, Nitrous, Stationair, Klopsensor, LC, Pitlimiter, ALS, Flat shift, Timers, Acc. verrijking |
Kanalen | 2 |
Resonant frequentiebereik | 1-20 kHz, 3e orde AAF |
Sampling | Ontstekingsgebeurtenis veroorzaakt, klop raam |
Acties | Ontstekingsvertraging, brandstofverrijking, dashboardindicatie |
Controlerende type | PWM-solenoïden (2,3 draden), drive by wire, stappenmotoren (bi en unipolair), ontstekingsonderbreking, brandstofonderbreking |
Controlestrategie | Open/dichte lus, ontstekingshoekregeling |
VE-correctie | Ja, voor Alpha-N |
Correcties | AC-koppeling, koelventilator, analoge ingang |
Verbeter referentie- en doeltabellen | 2 sets 10×10 (TPS versus RPM) |
Controlestrategieën | Open / gesloten lus (gebaseerd op PID) |
Correcties | Uitrusting, VSS, IAT, EGT |
Controlestrategie | Geavanceerde 3D PID + statische wrijvingscompensatie |
Ondersteunde gaskleppen | Allemaal met DC-motor en stroomvereiste lager dan 6,5A Wizard voor 28 populaire elektronische gashendels |
PPS naar gasklepstandkarakteristiek | 3D tafel |
BLIP-ondersteuning | Ja |
ALS-ondersteuning | Ja |
TC-strategie | Delta RPM, versnellingscompensatie |
Koppelreductie | Sparkcut met behulp van 3D-tafel (16×20) |
Gevoeligheidscontrole | Draaischakelaar met 10 standen |
Ondersteunde systemen | VVTi, MiVec, VANOS, Dubbele Vanos |
Aantal nokkenassen | 2 |
Controlestrategie | Op PID gebaseerde gesloten lus, CAM-hoekdoeltabellen 12×12 |
Meting van het ethanolgehalte | Ja |
Meting van de brandstoftemperatuur | Ja |
Tabellen mengen | VE, IGN, Lambda/AFR, Boost, Startbrandstof, ASE, Opwarming |
Brandstoftemperatuur PW-correctie | Ja |
ALS | 2 onafhankelijke ALS-instellingen, DBW-ondersteuning |
Schakel licht | Per schakellampje |
Launch controle | Ja |
Gear cut | Ja (open lus), DBW-blip ondersteund Bron: Schakelaar, loadcel, CAN |
Pitbegrenzer | Ja |
Rollend anti-lag | Ja |
Faalveilige waarden voor kritische sensoren | Ja |
Dashboardindicatie van storingen | Ja, door gebruiker gedefinieerd |
Motorbescherming tegen te hoge temperaturen | Ja (olie en koelvloeistof), door gebruiker gedefinieerd, toerentallimiet |
Bescherming tegen lage oliedruk | Ja, door gebruiker gedefinieerd, uitgeschakeld |
Bescherming brandstofdruk | Ja, brandstofdosiscompensatie, toerentallimiet, motor uitgeschakeld |
Hoge uitlaattemperatuur | Alarm, brandstofafstelling per cilinder, boostlimiet |
CAN-standaard | 2.0B 125, 250, 500, 1000 kbps |
Ondersteunde CAN-streepjes | ECUMASTER, Motec M800 Set 1, Haltech E8 E11v2, Pectel SQ 6, AEM |
Ondersteunde OEM CAN-streams | BMW E46, Citroen C2, Mazda RX8, Ford ST, Polaris RZR, Mini Cooper R53, Fiat 500, Renault Clio, Lotus, Ford Fiesta, Ford ST, EVO X (AYC-ondersteuning) |
Ongebruikte injectie-uitgangen kunnen als AUX-uitgang worden gebruikt | Ja |
Uitgangsfuncties | Brandstofpomp, koelvloeistofventilator, parametrische uitgangen, nitreuze regeling, PWM 3D-tabeluitgang, AC-koppeling, hoofdrelais, snelheidsmeter, toerenteller |
Wachtwoord beveiliging | Ja, 2 niveaus |
Timers | Brandstof, ontsteking, boost, timers bestuurd door virtuele uitgangen |
Ondersteuning voor seriële dashboards | AIM, RaceTechnologie |
Automatisch afstemmen | Ja |
Ingebouwde triggerscope | Ja |
Loggen | Realtime loggen op pc-computer, loggen op externe loggers (serieel / CAN) |